Mandragora_Logo

Opperstraat 73

1050 Brussel

02/514.33.17

bw.mandragora@psc-elsene.be

Ombudsdienst

Je kan terecht bij de ombudsdienst voor vragen rond je rechten als patiënt.

Ook kan je bij deze dienst aankloppen indien je een vraag, probleem, moeilijkheid, ontevredenheid of klacht hebt en je hier niet of onvoldoende mee terecht kan bij iemand van het team.

Ombudsman Johan Verhaeghe

Wat kan de ombudsdienst voor jou doen?

De ombudspersoon zal in alle vertrouwelijkheid je verhaal beluisteren en samen met jou bekijken op welke manier hij je kan helpen bij het vinden van een oplossing.

De ombudspersoon kan je op de volgende manieren ondersteunen in het herstellen van de communicatie over je probleem:

Contact opnemen

Contact opnemen met de betrokken zorgverlener om je probleem te bespreken of bespreekbaar te maken.

 

Bemiddeling

Regelen van een bemiddelingsgesprek tussen de verschillende betrokkenen onder begeleiding van de ombudspersoon.

 

Tips

Suggesties en tips geven om het probleem zelf aan te pakken.

Hoe kan ik
de ombudsdienst contacteren?

Tijdens de permanentie

De permanentie vindt plaats in PSC Sint-Alexius op donderdag tussen 14 u. en 17 u. in het staminee. Er is steeds een lokaal beschikbaar om in alle rust en vertrouwelijkheid met de ombudspersoon te spreken.

Telefonisch

Op het gratis nummer 0800 32 036.

Electronisch

Door een e-mail te sturen naar: klacht@mediatio.be.

Via brief

Door een brief te schrijven of op afspraak op het volgende adres:
Ombudsdienst Brussels Overlegplatform Geestelijke Gezondheidszorg
T.a.v. Johan Verhaeghe
Verenigingsstraat 15
1000 Brussel